Logodesign

Logodesign

På samme måte som signaturen uttrykker vår personlighet og egenart, skal logoen være bedriftens identitetsmerke som gir relevante assosiasjoner i forhold til virksomheten den skal representere. Logoens utforming skal være både unik og lett gjenkjennelig, og skille seg ut fra konkurrentene. Ingen enkel oppgave med andre ord, men vi tar mer enn gjerne utfordringen!

Når logoen er designet begynner jobben med å forme en grafisk profil. Første trinn er manual som definerer hvordan logoen skal brukes til ulike formål. Det innebærer design av alternative logovarianter, en fargepalett som tar hensyn til varierende bruksområder og fontbruk.

 

Neste trinn er en profilmanual med retningslinjer og designmaler for markedsmateriell, som postale trykksaker, annonser, brosjyrer, webside, skilt og bildekor for å nevne noe. En profilmanual vil være under løpende utvikling, i motsetning til en logomanual som mer er statisk.

 

Referanser